Vorige week werd Stijlmeisje en cadeauspotter Imke verrast met een grote bos bloemen. Zonder afzender.... Het bleek onderdeel van een campagne van de Flower Council te zijn waarin een filmpje centraal staat waarin de bijzondere Sophie een prachtige bos bloemen vindt op een bankje in het park. Zijn ze van Paul, de man van haar dromen? De personages Sophie en Paul worden neergezet door acteurs, alle andere mensen in de film zijn ‘echt’ en reageren spontaan op ‘Sophie’ en haar bloemen.
Het is kortom 'simpelweg' een korte film over een meisje en een schitterende bos bloemen (de film heeft overigens de toepasselijke naam ‘The Flower Effect’ (#flowereffect)). Dit naar aanleiding van de constatering dat mensen vaak erg leuk op je reageren als je met een mooie bos bloemen over straat loopt. Ze kijken, roepen je na of maken zelfs een praatje met je...
Met het online filmpje, dat inmiddels aardig viral gaat, wordt het mooie effect dat een bos bloemen op mensen geeft getoond. Bijzonder, hoe iets ogenschijnlijk eenvoudigs als een bos bloemen mensen dicht(er) bij elkaar kan brengen! Naast het filmpje zijn er bij relevante bloggers en redacties van diverse off- en online vrouwenmagazines mysterieuze boeketten laten bezorgen. Om bij hen net zo’n mooie reactie uit te lokken als bij de mensen in het filmpje. Bij Imke lukte dat in ieder geval meer dan goed!